December 2010

2011-01-09 @ 15:32:27

December var en underbar månad i mitt liv. Snön föll ner hela tiden och lyste upp hela min tillvaro. Första advent köpte vi en julgran som vi julpyntade i vardagsrummet. Jag som inte har haft en julgran sedan jag var mycket liten blev överlycklig.


Vår första julgran och katten älskade den!

I mitten av december åkte vi ner till Skåne för att hälsa på Fredriks släktningar och handla massa julklappar. Vi träffade även hans kompisar och gick på min första hårdrockskonsert för att se Fredriks favoritband Soilwork. Konserten var jättebra men mest fantastisk var den för att få se min underbara fästman så otroligt glad och överlycklig. En helt ny sida av honom som jag aldrig har sett innan.

Soilwork

På julafton & juldagen hyrde vi en bil och åkte ut till mamma på Tjörn och firade jul. Där vi åt vi massvis av god julmat och jag bara mös av att få vara hemma en stund. Vi åt även middag med min släkt. Alla julklappar hade vi ju redan fått av våra familjer, en kitchaid. Till varandra köpte vi en tv till sovrummet och en Dolce gusto maskin ( se tidigare inlägg).
På nyårsafton hade vi bjudit över några vänner på nyårsfest och middag hem till hos. Vi serverade en femrätters middag som var helt perfekt, första rätten bestod av skagentoast, andra chilimarienerad hummer, tredje sorbeglass, fjärde smördegsinlinad oxlfile med potatisgratäng och sallad och till efterrätt blev det citroner fyllda med citronglass. Verkligen en nyårsmiddag att rekommendera !!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback