Orolig och Rädd

2010-09-29 @ 22:48:26

Jag tror inte att det är någon som har missat den brutala nyheten om både killen som försvann och tjejen som blev mördad i Göteborg. I fredags så var det en 19-årig kille som ringde till sin syster och bara flåsade precis som han sprag för sitt liv vid vågmästarplatsen. Mycket riktigt så hade killen försvunnit efter detta sista samtal. Detta hände bara 5 min från min bostad. På lördagen var det en 27-årig tjej som åkte spårvagn mitt i natten från hjalmarbrantingsplatsen till länsmansgården. Jag vet inte om det var hennes slutdestination, men de va där hon hamnade iallafall. Så himla hemskt att hon bara försvann och sedan hittades hon död och verkligen brutalt mördad. I mitten av allt bor jag och självklart är jag super rädd att det skall hända någon mer något i detta område. Så nu gör jag allt för att flytta i från denna ö för att kunna känna mig lite mer säker och trygg i mitt bostadsområde. Jag vill inte känna denna obehagliga känsla att man måste känna sig orolig och rädd hela tiden. Även i sitt egna hem eftersom man vet aldrig vad för människor som kommer in här. Hoppas att den skyldiga åker fast och inte finns runt omkring i området längre och att området blir lite tryggare tills vi får en annan bostad, vilket som sagt kan ta otroligt lång tid i centrala Göteborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback